2015. április 24., péntek

Finom süti


Finom süti:
Hozzávalók:

4 db tojás, 15 dkg vaj, 15 dkg cukor, csipet só, 1 evőkanál kakaópor,
7 dkg rétesliszt (én sima liszttel készítettem mert az volt itthon), fél csomag sütőpor,
12 dkg egész dió,
Tészta tetejére:
szilva lekvár (de bármilyen más lekvár is jó), 20 dkg darált dió, 
15 dkg porcukor, 4 evőkanál rum (én krém likőrrel helyettesítettem),
Mázhoz:
10 dkg csokoládé, 7 dkg vaj
Elkészítése:
A tészta hozzávalóit összekeverjük. A tojásokat ketté választjuk. A 4 tojás sárgáját kikeverjük, 15 dkg cukorral, 15 dkg vajjal, 1 evőkanál kakaóporral, a 4 tojás kemény habjával. Hozzákeverjük a sütőporral és sóval elkevert lisztet. És hozzáadjuk a 12 dkg egész diót. Majd vajjal kikent, meglisztezett tepsiben megsütjük 180 fokon, 20 perc alatt.
A sült tésztát megkenjük a lekvárral. 20 dkg darált diót, 15 dkg porcukorral, és 4 evőkanál likőrrel összekeverünk, és ráöntjük a lekváros tésztára.
Kikeverjük az olvasztott csokit a vajjal és rákenjük a diós töltelékre.
Forró vizes késsel szeleteljük. 

A receptet Csili barátnőm párjától Lacitól kaptam :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése