2015. március 30., hétfő

Házi kenyér


Házi kenyér:
Hozzávalók:
50 dkg liszt, 2 kis kanál só, 1 kis kanál cukor, 3 dl langyos tej, 1 dl olaj,
1 tasak száraz élesztő, reszelt fokhagyma, 1 db tojás – a kenéshez
Elkészítése:
A lisztet egy tálba kiöntöm. Én a közepébe szoktam készíteni egy kis lyukat az ujjammal és oda beleteszem a sót és a cukrot, ráöntöm a száraz élesztőt, majd egy 1 dl langyos tejet. A tetejét ennek a kis tavacskának megszórom egy kis liszttel, és meleg helyre teszem kb. 5 percre. Látod ahogy az élesztő szépen meg kell. Utána ha megkelt, hozzáadod a többi összetevőt és jól összegyúrod. Nekem van egy tálas mixerem és annak a dagasztófejével szoktam összedolgozni, 30 percig dagasztom. Miután ez megtörtént cipót formázok és meleg helyre teszem a tésztát kelni. Én a sütőt előszoktam melegíteni 35 fokra és oda teszem be 35 - 40 percre kelni a kis cipómat, egy sütőpapírral bélelt tepsiben.
A kenyér tetejét lekenem egy egész tojással. Közben a sütőt 180 fokra előmelegítettem. Kicsit bevagdostam a kenyér tetejét egy éles késsel. Majd a sütőben 20 perc alatt arany barnára sütöttem.

És egy kicsi vizet tettem a tepsi alája, hogy a gőz jobban felhúzza.
Meg lehet szórni szezámmaggal, napraforgó maggal, stb… De, akár a kenyér tésztájába is bele lehet gyúrni. 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése