2015. március 23., hétfő

Vizes zsemle

Vizes zsemle:
Hozzávalók:

50 dkg liszt, 1 kis kanál só, csipet cukor, 2 dl tej + 1 dl langyos víz,
1 tasak száraz élesztő, 1 db tojás + 1 a kenéshez
Elkészítése:
A lisztet egy tálba kiöntöm én a közepébe szoktam készíteni egy kis lyukat az ujjammal és oda beleteszem a sót és a cukrot, ráöntöm a száraz élesztőt, majd az 1 dl langyos tejet. A tetejét ennek a kis tavacskának megszórom egy kis liszttel, és meleg helyre teszem kb. 5 percre. Látod ahogy az élesztő szépen megkell. Utána ha megkelt, hozzáadod a többi összetevőt és jól összegyúrod. Nekem van egy tálas mixerem és annak a dagasztófejével szoktam összedolgozni, 30 percig dagasztom. Miután ez megtörtént, meleg helyre teszem a tésztát kelni. Én a sütőt előszoktam melegíteni 35 fokra és oda teszem be 35 - 40 percet kelesztem. Eztán a tésztát lisztes felületre kiöntöm 8 részre osztom, kerek cipóra formázom, tepsire raktam, a tojással lekentem. Ismét kb. 40 percig kelesztem, a sütőt 200 fokra melegítjük. Az ismételt kelesztés után még egyszer lekenem a tojással, én bevágtam egy picit és ment a sütőbe 15-20 percre, aranybarnára sütöm!
Mindkettővel, leütök egy kis tojást, teszek bele egy kis vizet, és azzal kenem meg.
(És egy kicsi vizet teszek a tepsi alája, hogy a gőz jobban felhúzza, és mikor kiveszem, még forrón megspriccelem kis vízzel a tetejét)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése