2015. március 8., vasárnap

Nutellás hópehely

Nutellás hópehely:
Hozzávalók:
340 g liszt + a tészta nyújtásához amennyit még felvesz, 34 g porcukor,
1 db narancs reszelt héja, 34 g vaj, 2 db tojássárgája, 1 csomag száraz élesztő, csipet só,
csipet cukor, 1 dl langyos tej, vanília aroma, 1 kis doboz tejszín, 1 egész tojás a kalács lekenéséhez. Én 30%-os zsírtartalmú főzőtejszínt használtam.
Elkészítése:
A lisztet egy tálba kiöntöm én a közepébe szoktam készíteni egy kis lyukat az ujjammal és oda beleteszem a csipet sót és a cukrot, ráöntöm a száraz élesztőt, majd az 1 dl langyos tejet. A tetejét ennek a kis tavacskának megszórom egy kis liszttel, és meleg helyre teszem kb. 5 percre. Látod ahogy az élesztő szépen megkell. Utána ha megkelt, hozzáadod a többi összetevőt és jól összegyúrod. Nekem van egy tálas mixerem és annak a dagasztófejével szoktam összedolgozni. Miután ez megtörtént, meleg helyre teszem a tésztát kellni. Én a sütőt előszoktam melegíteni 35 fokra és oda teszem be 20 percre kellni, majd újra át gyúrom, kelesztem megint 20 percig. Eztán a tésztát lisztes felületre kiöntöm 4 felé szedem. Kinyújtom az első lapot és sütőpapírra teszem, megkennem nutellával, kinyújtom a következő lapot ez megy a nutellára és azt is megkenem nutellával, kinyújtom a 3.-dik lapot és az is megy a következőre.
A tészta közepébe egy poharat helyezünk, csak idáig fogjuk bevágni a szeleteket (a közepe egyben marad). 16 egyenlő részre osztjuk a tésztát, és egy késsel felszeleteljük.
Az első szeletet kétszer megcsavarjuk jobb oldalra, majd a tőle balra levőt kétszer balra. Az így kapott 2 sodort rudat összeillesztjük. A további szeletekkel is hasonlóan járunk el. Kettesével összeillesztjük őket.
Amíg a sütő bemelegszik, hagyjuk pihenni. Sütés előtt megkenjük a tetejét egy egész tojással. Kb. 20 perc alatt 200 fokon, hőlégkeveréses sütőben készre sütjük.
Töltelék tipp: Nutella helyet használhatunk más tölteléket is, amihez éppen kedvünk van (lekvár, túró, margarin és fahéj keveréke…). 

http://www.nosalty.hu/recept/nutellas-hopehely
 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése