2014. július 22., kedd

Erdélyi rakott padlizsán

Erdélyi rakott padlizsán:
Hozzávalók (6 adaghoz):

Előkészület: 40 perc, főzés: 30 perc, sütés: 60 perc
A padlizsánhoz:
1 kg padlizsán, só ízlés szerint, 3 evőkanál almaecet (én ezt kihagytam)
A húshoz: 50 dkg csirkemell filé (nekem darálva volt itthon és így is jó volt),
2 evőkanál olaj, só ízlés szerint, 1 dl fehérbor (én vöröset használtam mert az volt kéznél)
Az összeállításhoz: 3 db közepes fej vöröshagyma (én 2 db lila hagymát és 1 db vöröshagymát használtam), 2 evőkanál olaj, 5 db tojás, só és bors ízlés szerint,
1 csokor petrezselyem (a szárított is jó), 3 evőkanál búzadara, 3 db közepes paradicsom,
2 dkg margarin (a forma kikenéséhez), 10 – 15 dkg sajt
Elkészítése:
1. A padlizsánokat meghámozzuk és felkockázzuk, almaecettel savanyított, sós vízben 5 percig főzzük.
  1. A húst felkockázzuk, olajon fehéredésig pirítjuk, sózzuk és ráöntjük a bort. Kis lángon, fedő alatt addig pároljuk, míg megpuhul (kb. 15 perc).
  2. A hagymát felkockázzuk, olajon üvegesre dinszteljük (5-10 perc).
  3. A tojásokat villával felverjük, jól megsózzuk, megborsozzuk, apróra vágott petrezselyemmel ízesítjük és elkeverjük a darával.
  4. A hozzávalókat egy nagy edényben összeforgatjuk, margarinnal kikent hőálló tálba öntjük.
  5. Fél centi vastag karikákra szeljük a paradicsomot, ezekkel a szeletekkel fedjük be a rakottast, majd megszórjuk a tetejét sajttal.
    Először lefedve alufóliával fél óráig sütjük, majd a fóliát levéve kb. még fél órán keresztül előmelegített sütőben 180-an fokon. 
http://www.nosalty.hu/recept/erdelyi-rakott-padlizsan 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése