2015. május 27., szerda

Nyuszi torta


Nyuszi torta:
Hozzávalók:

Piskótához:
3 db tojás, csipet só, 3 evőkanál víz, 120 g cukor, 110 g liszt, 10 g ét kakaópor, 9 g sütőpor
Krémhez:
1 csomag vaníliás puding, 0,5 liter tej, 4 evőkanál cukor, 2 dl tejszín
Díszítéshez:
csoki drazsé, gumicukor
Előkészítés:
A sütőt bekapcsoljuk, 180 fokra előmelegítjük.
A tortaformát fóliával kibéleljük. (Én 17 cm átmérőjű kis kapcsos formát használtam.)
Piskóta:
A tojásokat szétválasztjuk. A fehérjét 1 csipet sóval kemény habbá verjük. (gépi mixerrel, max. fokozaton kb. 2 perc alatt készen is van)
A sárgájához hozzáadunk 3 evőkanál vizet és 120 g cukrot, gépi mixerrel keverjük. Előszőr gyengébben, majd erős fokozaton, fehéredésig.
Majd a cukros sárgájához hozzáadjuk a sütőporos, kakaós lisztet, elkeverjük. (Ezt is mixerrel, lassan, majd gyors fordulaton.)
Végül hozzáadjuk a kemény habbá vert tojás fehérjét, és most már csak finoman, fakanállal összeforgatjuk. Vigyázva, hogy a habot nem törjük össze!
Az előmelegített sütőben, 180 fokon, 30 perc alatt készre sütjük. (Ha esetleg a teteje nagyon pirulni kezdene, fóliával letakarjuk. Nekem nem volt rá szükség.)
Krém:
A pudingporból, tejjel és cukorral a szokásos módon pudingot főzünk, hűtjük.
Közben gépi mixerrel felverjük a tejszínt.
A pudingból egy evőkanálnyit egy kis zacskóba teszünk. A habból úgyszintén, majd a többi pudingot a habbal összekeverjük.
Sütemény összeállítása:
A piskóta „kissé kicsúcsosodó” tetejét levágtam, majd félbevágtam. (Így két körlapot kaptam. Plusz a kis csúcsos tetőt, amit félreraktam.)
Az alsó kör lesz a nyuszi feje.
A felső körből egy íves részt levágtam (ez lesz a füle) a levágott részt rátettem a vágással szembeni oldalra és azt is levágtam. Így lett meg a két füle, és a középső rész, a nyakkendője.
A fülek aljából kicsit levágtam, hogy jobban illeszkedjenek a fejhez. (A levágott részt félretettem)
A krémmel az archoz ragasztottam a füleket és a nyakkendőt, majd bevontam az egészet a krémmel.
Végül díszítettem.
Megjegyzés:
A cukorkát a nyakkendőre és az arcra, csak fogyasztás előtt tegyük rá, mert a cukormáz a pudingos krémen megolvad.
http://www.mokuslekvar.hu/nyuszitorta/
http://www.mokuslekvar.hu/konnyu-husveti-nyuszitorta-videoval/ http://www.mindenegybenblog.hu/unnepi-etelek-italok/nyuszitorta-lepesrol-lepesre-fotokkal 



 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése